KLUBMESTERSKAB RIDEKLUBBEN ODIN 2023

Der skal deltages i mindst 2 af følgende stævner for at kunne deltage i klubmesterskabet;

18/19 marts, 23/24 september og 2/3 december.

Startes der til alle tre stævner, er det de 2 bedste resultater der gælder i klubmesterskabet.
Kåringen af klubmestrene foregår efter sidste klassen søndag d. 3 december.

OVERORDNEDE REGLER:

* For at være deltagerberettiget, skal man have været medlem af klubben og have betalt kontingent, før første stævne. Så vidt det er muligt skal man starte for ODIN til andre stævner, og have en tilknytning via undervisning, opstalding, ridehuskort, etc.

* Hver rytter kan kun placeres en gang, starter man flere heste, og man ligger til placering på begge heste vælger rytteren selv hvilken af ekvipagerne der skal gælde.

* Der skal være mindst 3 deltager i klassen for at den er gennemført. Hvis der er mindre, er det op til Stævneudvalget om man vil gennemfører.

* Placeringer i det samlede klubmesterskab: 3-8 startende: 2 placeringer, 9-12 starterende: 3 placeringer, 13-16 starterende: 4 placeringer.

Specifikke regler for dressur:

Klubmesterskabet for pony, afholdes i en samlet procentklasse i programmerne LD1-LA4.

Klubmesterskabet for hest, afholdes i en samlet procentklasse i programmerne LC1-MB0.

For både pony og hest gælder, at resultaterne ganges op efter en koefficienttabel efter sværhedsgrad.

Sværhedsgrad 0: LC1-LC3 pony, LD1-LB3 hest x 1,00

Sværhedsgrad 1: LB1-LB3 pony, LA1-LA3 hest x 1,01

Sværhedsgrad 2: LA1-LA2 pony, LA4-LA6 hest x 1,02

Sværhedsgrad 3: LA3-LA4 pony, MB0 hest x 1,03

OUT-REGLER:

* Den første start, skal som minimum startes i det højeste program ekvipagen har opnået 62% i.

* Efterfølgende starter, skal der som minimum startes det program som første start blev redet i. Udklasning sker ifølge OUT.

* Den procent man opnår, bliver ganget op i henhold til ovenstående tabel, feks hvis en pony opnår 65% i LA1, ganges 65 med 1,02, og resultatet til klubmesterskabet bliver 66,3%.

* I procentklassen til stævnet gælder 65 % dog stadig til placering i klassen.

ELEVRYTTERE HAR DERES EGEN MESTERSKABSKLASSE I DRESSUR, HVOR DER GÆLDER SAMME REGLER.