Om Os

Rideklubben ODIN ligger i Odense Nord i fantastiske, naturskønne omgivelser ned til Stavis Å mellem Korup og Næsbyhoved Broby.

Odense N - Stald Odin.JPG

Vi har 30 heste- og ponybokse i en stor og lys stald. Stalden lever op til alle 2022 krav. De 8 af vore bokse bliver brugt til elevponyer og -heste. Vi har et stort, lyst og lækkert ridehus på 20 x 60 m. med fiberbund fra 2013, to nylagte og indhegnede udendørs baner på fiber/granulatbund på hhv. 20 x 60 m., masser af folde bestående af både jord, grus og græs. Derudover en dejlig, opvarmet rytterstue  med køkken og udsigt over ridehuset.

Vi har tidligere været kendt under navnet Trøstruplund Rideklub, men går nu under navnet Rideklubben Odin.
Vi håber, du har lyst til at komme og se hvem vi er og hvad vi kan.

Du skal være hjertelig velkommen :-)

Bella_Elevhest_Rideklubben_.jpg

De tre foreninger: Aktiviteterne omkring Rideklubben Odin er delt på to foreninger og en selvejende institution. Dette er gjort for at sikre de bedste betingelser for ridesportsaktiviteterne på stedet.

Rideklubben Odin: Rideklubben er en traditionel dansk idrætsforening, der i høj grad er baseret på frivilligt arbejde fra klubbens medlemmer. "Rideklubbens formål er, at fremme interessen for ridesporten, og at samle medlemmerne til udførelse af denne drift samt at oplære navnlig ungdommen i alt vedrørende hestens røgt og pleje" klubbens vedtægter §2. Rideklubben bestræber sig således på at tilbyde rideundervisning til såvel helt nybegyndere som garvede konkurrenceryttere. I elevskolen tilbyder vi undervisning til børn og voksne på klubbens elevheste. Eller på egen pony/hest hvis man ønsker det. Til mere rutinerede ryttere tilbydes holdundervisning eller enetimer i dressur og spring. Udover undervisningen, arrangerer rideklubben en række sociale arrangementer i løbet af året, ligesom der afholdes både klub og distriktsstævner.

Støtteforeningen Hesteskoen: Støtteforeningen er en selvstændig forening, hvis primære formål er, at støtte rideklubbens aktiviteter. I det daglige, er det støtteforeningen der står for driften af stalden, driver cafeteriaet i forbindelse med stævner, står for tegning af sponsorrater og andre aktiviteter, der alle er rettet imod at støtte rideklubbens aktiviteter. Driften af Støtteforeningen bidrager således med indkøb, opstaldning og pleje af elevhestene til Rideskolen. Af de 30 bokse i den nye stald, er 8 bokse forbeholdt elevhestene.

Den selvejende institution: Den selvejende institution ejer arealer og bygninger på adressen Ålemarksgyden 36. Den selvejende institution, er en erhvervsdrivende institution, hvis formål er at stille gode faciliteter til rådighed for ridesporten på Ålemarksgyden 36. Den selvejende institution udlejer ridefaciliteter til Rideklubben Odin, samt stald og foldarealer til Støtteforeningen Hesteskoen. Lejeindtægterne går alene til vedligehold af faciliteterne, afdrag og renter på bank og kreditforeningslån. Såfremt der er overskud i Den Selvejende Institution, anvendes overskuddet alene til at forbedre faciliteterne for rideklubben og støtteforeningen.