At have part på elevpony/hest hos Rideklubben Odin

Hos Rideklubben Odin har du mulighed for at leje en af vores elev heste/ponyer - at have part på en hest/pony. Dette kan være en god idé for dig, der tænker på at få din egen hest/pony, da du kan få en idé om hvad det vil sige at have sin egen hest.

For at få part på en hest/pony, skal du kunne følgende

• Selv kunne klargøre hest/pony i stalden (strigle, rense hove, sadle op og give trense på)
  • Have din grundridning på plads, så du kan ride selv uden trækker samt kende til færdselsregler i ridehuset
  • Have gået til ridning hos Rideklubben Odin i mindst 2 måneder
  • Have grønt lys fra din underviser samt den partansvarlige

Vi har to forskellige lejemål enten en ½ eller en ¼ part.

½ part

Du får undervisning på hest/pony 2 gange om ugen på vores elevhold og du har hest/pony til rådighed enten lørdag eller søndag i weekenden.

¼ part

Du får undervisning på hest/pony 1 gange om ugen på et af vores elevhold og du har hest/pony til rådighed enten lørdag eller søndag i weekenden.

I ferier og på helligdage har rytteren ligeledes rådighed over hest/pony  det samme antal gange om ugen som partsaftalen tillader.

Der må max rides 1 time pr. gang.

I weekenden må man først tage hest/pony ud af boksen efter kl. 15.00 – dette er for at hest/pony kan nå at få spist sin middagsmad inden ridning.

Der må ikke springes på hest/pony og det er ikke tilladt at forlade rideskolens område på hest/pony.

I sommerferien (som er sammenfaldende med skolernes sommerferie) er hesten/ponyen på sommergræs og rytteren har derfor ingen rådighed over hest/pony i den periode.

Dette gælder også de weekender, hvor Rideklubben Odin afholder stævner, hvis hest/pony skal starte til stævnet eller ved Odins årlige ridelejr. Er hest/pony ikke en del af stævnet eller ridelejren, kan ridningen foregå før eller efter afviklingen af stævnet eller ridelejr.

Man må ikke udlåne hest/pony til 3. mand.

Dette forventes ved en partsaftale

1. At rytteren selv kan pleje og sadle hest/pony op uden hjælp.
  2. Parten muger hest/ponys boks enten lørdag eller søndag, samt de gange man har til rådighed i ferier.
  3. Er parten under 18 år, SKAL der være en forældre til stede under pleje og ridt af hest/pony.
  4. Parten skal pudse hest/ponys udstyr hver 4. måned.
  5. Mindst en forældre + rytteren skal deltage i de 2 arbejdsweekender, der er på rideskolen om året, datoerne bliver offentliggjort en gang om året (marts måned)
  6. Parten hjælper med at træne hest/pony op efter sommerferie pr 1/8 og frem til rideskolestart midt i august.

Kunne det være noget for dig  med en part på en af Rideklubben ODINs elevheste, skal du kontakte den partansvarlige for nærmere information.

Priser

1/4 part pont/hest inkl. 1 holdundervisning pr. uge: Børn: 735 kr/mdr     Voksen over 18 år: 860 kr./mdr.

1/2 part pony/hest inkl. 2 holdundervisninger pr. uge: Børn 1.070 kr./mdr.     Voksen over 18 år: 1.240 kr./mdr.

Priserne er gældende fra 01.10.2022

Hvis du gerne vil have part på en af vores elevponyer/heste, skal du skrive en mail til:

info@Rideklubben-ODIN.dk  eller kontakte den partansvarlige som du finder her eller finder på tavlen i stalden under partskemaet.

Vi har brug for følgende når du henvender dig

· Dit Navn
· Hvilket hold du rider på
· Navnet på den du ønsker part på.

Hvis den pony/hest du ønsker er optaget, kan du blive skrevet på venteliste.

Det er muligt at stå på venteliste til mere end en pony/hest.

Snak med din underviser eller den partansvarlige om muligheden for part - se kontaktdata her

Vi glæder os til at høre fra dig!