Hjælp til Rideklubben Odin

www.info@rideklubben-odin.dk

Kære Elevrytter og forældre

Vi er en lille Rideklub der har brug for din hjælp

Vi har brug for hjælp ved følgende arrangementer:

Stævner:

Vi afholder stævner på Rideklubben Odin 4-6 weekender om året.

Stævnerne arrangeres af frivillige og vi kunne derfor godt bruge hjælp fra dig og dine forældre til de kommende stævner. Du/I behøver ikke have erfaring med stævner/ridning, vi skal nok hjælpe dig/jer i gang og du vil ikke komme til at stå alene med et ansvarsområde - det har vi erfarne hjælpere til.

Du/I behøver ikke hjælpe en hel dag eller hel weekend, et par timer betyder også meget. Samtidig skal det siges, at det at hjælpe til binder klubbens børn, unge og voksne tættere sammen. Vi oplever tit at hjælpere finder sparring hos hinanden og gode venskaber opstår på kryds og tværs af alder samt knyttes tættere bånd mellem elevrytter og private ryttere - fællesskabet i rideklubben bliver større.

Opgaverne kunne bl.a. være:

• Åbne og lukke porten, så hestene let kan komme ud og ind
  • Hente kritikker (Gå op og ned fra dommerhuset til sekretariatet i cafeteriet)
  • Stå i cafeteriet sammen med en anden til du er tryg ved opgaven.
  • Skrive for dressurdommer (Skrive hvad dommer siger på kritikkerne)
  • Regne i sekretariatet, sammen med en anden til du er tryg ved det
  • Sætte spring op før springstævne
  • Være banepersonale ved springstævner (Hjælpe med at sætte bomme op der falder ned)

Har du lyst til at hjælpe så hold øje med vores Facebook side ODIN - Rideklubben Odinhvor der løbende bliver lagt opslag op, som du kan tilmelde dig

Du er også mere end velkommen til at sende en mail til stævneudvalget, STAEVNE@RIDEKLUBBEN-ODIN.DK som så vil tage kontakt til dig når vi har behov for hjælp.

Andre events i Rideklubben

Vi vil gerne opfordre jer til at holde øje med vores Facebookside ODIN - Rideklubben Odin, hvor vi løbende informerer omkring stævner samt andre events - vi har altid brug for din hjælp

Arbejdsdage på Odin

To weekender om året holder vi arbejdsdag i Rideklubben. Her mødes vi og renoverer det der trænger - stalden, foldene, ridehus, cafeteria, rytterstue mm.

Welsh arrangementer

Et par gange om året afholder vi kåring og eller følskue for Welsh, hvor vi også har brug for hjælp til bl.a. cafeteriaet.

Miniature

Vi har et par gange afholdt efterårsarrangement for MHDK ( MiniatureHensten i Danmark)

"Run for horses"

Vi har afholdt ”Run for horses,  hvor vi havde en rigtig hyggelig eftermiddag med cykling og løb. Dette gav en økonomisk indsamling til klubben, så vi kunne investere i en ny elevhest.

Ridefitness

Der har været arrangeret 1 1/2 times ridefitness med fokus på styrke, stabilitet og konditionstræning af rytteren, så de får lettere ved at opretholde en fin holdning på hesten.

Sponsorater

Kunne du eller kender du nogen, der kunne være interesseret i at sponsorere Rideklubben Odin, så sælger vi skilte til ophæng i ridehuset som disponeres ud til publikum under vores stævner og arrangementer. Skriv en mail til sponsor.stotten@gmail.com og få mere information.

Det skal siges, at selv om vi til ethvert arrangement arbejder hårdt, har vi det sjovt og hygger i de timer vi er sammen med hinanden.

Vi vil gerne være en rideklub hvor vi hjælper hinanden og har det hyggeligt og sjovt samtidig med, at vi udvikler os som ryttere.

Har du en idé til at styrke fællesskabet eller Ris og Ros, så kontakt os meget gerne på info@rideklubben-odin.dk